Frank Van Dongen- De Feind invasie (deel 3 ontdekking van de mens-serie).

Jack heeft a-sterfelijkheid ontwikkeld en het is alleen voor de rijke mensen. Hierdoor ontstaat er veel onenigheid op de aarde. De aarde wordt ook belaagd door de Feind, een soort buitenaardse legermacht. Jack moet er alles aan doen om de aarde en de mens te redden.

Mensheid vs Onsterfelijkheid. Een verschuivende tijdlijn. Dat is soms verwarrend. Je moet je hoofd er goed bijhouden. De vraag of de mensheid zal blijven bestaan, staat centraal.

Het was niet mijn boek. Ik heb de stukjes van Redmond gemist. Het waren mijn favoriete stukjes in de andere boeken. In dit deel, zat er nog minder Redmond in.

Ik kon niet in het soms, nogal technische of zelfs filosofische verhaal komen. De personages, kwamen steeds verder van me af te staan. Ik heb er dus maanden over gedaan, om dit boek uit te krijgen. Ik kon me er gewoon niet in laten zuigen. De schrijfstijl trekt me ook totaal niet. Droge stof, waar ik niet enthousiast van werd. Ik wist vaak niet meer wat ik nu net gelezen had.

Het eindigt met een knipoog. De laatste zin, belooft meer. En boek 4 komt er dus al snel aan. Ik wil niet meer verder lezen in deze serie. Maar wat niet voor mij is, kan wel voor jou zijn. Dus laat mij je niet tegenhouden! Ik geef binnenkort de eerste 3 boeken weg. Hou mijn socials maar in de gaten!

Het idee en thema vind ik wel origineel. Maar voor mij absoluut geen pageturner. En daar ben ik dan ook eerlijk over. Het krijgt van mij een krap cijfer: 5. Dat zijn nog geen 3***. Maar 2,5 sterren.

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag