Johan Klein Haneveld- De Laatste Verkenner

In deze bundel staan maarliefst 27 verhalen, met een thema: De laatste (zijn), op wat voor manier dan ook. Heerlijke science fiction, van zeer goede kwaliteit. Niet alles heeft een happy end, wat een verademing!

Een van de verhalen schreef de auteur voor mijn blog. Deze is daar ook nog steeds gratis te lezen. De vermelding in achterin het boek, vind ik natuurlijk ook geweldig gaaf! Mijn blog, staat gewoon in het boek!

De verhalen van Johan zijn altijd anders, hebben vaak een boodschap of zetten je aan het denken. Het blijft knap, dat hij dat steeds weer voor elkaar krijgt. Ik vraag me echt af, hoeveel originele verhalen er nog in zijn hoofd rondspoken. Ze blijven maar komen. Daarom is hij ook echt mijn favoriete SF auteur. Hij weet me altijd weer te verrassen. En dat is voor deze boekenworm, echt een wonder hoor!

De verhalen vat ik altijd even kort maar krachtig samen, zodat je ziet, dat het echt voor ieder wat wils is.

Een vreemde vondst in een grot. Je eigen lichaam aanschouwen, terwijl je er zelf niet in zit. Opgesloten zitten in een gemeenschap. Robots in een verdronken Rotterdam. Een beschaving die eindigt. Oorlog in de hemel. Ben jij tevereden met je leven? Omgekocht/overtuigd door aardbeien. Een wereld waar veel uitgestorven dieren nog bestaan. Leven met een puntensysteem. Overleven op een grafplaneet. Alleen met de geesten van een wereld zijn. Een bijzonder onderzoek in de oceaan. Een denkend organisme proberen te redden. Dryaden die voor hun (t)huis vechten. Een prachtig dier tegen uitsterven behoeden. Vegetatie die een planeet overneemt. De waarheid doet pijn. Geheugenmanipulatie. Een gemene actie, terwijl jij bewusteloos bent. Ronddobberen in dromen/ nachtmerries. In een duister moeras verstrikt raken. Doen waarvoor je gemaakt bent. Tuinieren op een zeer aparte plek. Duizenden jaren oud zijn. De laatste zijn. Simulaties en een nova die op het spel staat.

Ik heb er weer enorm van genoten. Het krijgt ook gewoon 5*****.

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag