Mercy Ngeno & Jen Minkman- De roep van de raaf

In dit spannende fantasy verhaal komt een zeer aparte cultuur voor. Alleen mannen mogen magie gebruiken. De vrouwen mogen dat niet. Ze moeten gehoorzamen. Chela krijgt een visioen, dat haar volk in gevaar is. En ze komt erachter dat ze magie heeft. Terwijl dat eigenlijk alleen door mannelijke aders zou moeten stromen. Ze besluit het te vertellen aan de Raad. Maar ze nemen haar niet serieus en verbannen. Samen met 2 vrienden verlaat ze haar dorp. Maar kan ze haar volk wel aan hun lot over laten?

Een boek over jezelf ontdekken. Te weten komen wat je in je mars hebt. De kracht van een vrouw. De kracht van vrouwen die samenwerken. Met een gezonde dosis magie. Krachtige magie. Originele magie.

Het verhaal doet Afrikaans aan, voor mijn gevoel. De namen, de mensen, de manier waarop ze leven. Het is alsof je bij een Afrikaanse stam binnen loopt. Het is ook logisch, want een van de auteurs is Keniaans. En een stukje van deze cultuur zit waarschijnlijk in het verhaal verweven. Dat vind ik heel mooi gedaan. Mythes, zijn er ook in verwerkt.

Een origineel verhaal. Met een prachtige cover! Zo zie ik Chela ook echt voor me!

Het boek krijgt van mij 4****.

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag